Krzysztof Szpiegowski i jego łosoś 109 cm.
Prezes koła Mirosław Olender
Otwarte zawody z okazji 60 lecia koła Gdynia Port
Spławikowe Mistrzostwa koła Gdynia Port 2015
Zwycięzca otwartych lipcowych zawodów nocnych - Sylwester Czapp
Marcin Waliński z karpiem złowionym na otwartych lipcowych zawodach nocnych 2016
Otwarte lipcowe zawody nocne 2016
Krzysztof Buszka
Zawody spławikowe z okazji Dnia Dziecka 2016
Marcin Sobociński - członek zarządu
Krzysztof Szpiegowski
Łukasz Wincenciak zwycięzca zawodów "Wiosenny Drapieżnik 2017"

Egzamin na Kartę Wędkarską
Egzamin możecie zdawać od pon-pt w godz. od 9.00 do 18.00 i w soboty od godz. 10.00 do 14.00 w Sklepie wedkarski.com w Gdyni Redłowie ul. Łużycka 1/3. Tam też otrzymacie wszelkie info. dot. naszego koła.

Zgodnie ze Statutem PZW § 12 ust.1 pkt 3 oraz Uchwałą XXXI Zjazdu PZW składka „Wpisowe” obowiązuje nowowstępujących do PZW oraz  tych wędkarzy, którzy nie opłacili składki członkowskiej ogólnozwiązkowej w terminie do 30 kwietnia danego roku.

Członkowie naszego koła są ubezpieczeni od następstw nieszczęśliwego wypadku (NNW). Prosimy zwróćcie na to uwagę, bo nie każde koło tak ma!

UWAGA!!! Ważna informacja dla użytkowników pzwgdyniaport.pl Wszyscy użytkownicy (aby korzystać w pełni z serwisu) muszą ponownie zarejestrować się na naszej stronie. Jest to podyktowane względami technicznymi. Za utrudnienia przepraszamy.

Żarnowiecka przygoda z Andrzejem Wiznerem.

Marcin T. włącz . Opublikowano w Zarząd koła Gdynia-Port informuje

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna

Jak zapewne wiecie główną nagrodą w majowych zawodach spinningowych naszego koła był voucher uprawniający do wyprawy wędkarskiej w poszukiwaniu szczupaków na jeziorze Żarnowiec. Mimo, że nie udało mi się tych zawodów wygrać (zająłem 2 miejsce) to właśnie ja zostałem szczęśliwym posiadaczem tej nagrody. Oczywiście legalnie. :) Zachęcam do zapoznania się z moją relacją z tej wyprawy.

Zdjęcie: zawody spinningowe koła Gdynia Port okazały się przepustką do późniejszej wyprawy na Żarnowiec.

Po wymianie korespondencji z panem Sebastianem Kalkowskim, który jest właścicielem firmy "Aspius Pro Fishing Outdoor" Sp. z o.o. (przewodnicywedkarscy.pl) oraz wieloletnim sponsorem naszych zawodów wędkarskich udało mi się ustalić termin wędkowania na 22 września bieżącego roku.

Noc przed wyprawą praktycznie nie spałem. Cały czas myślałem o czekającej mnie wędkarskiej przygodzie. Oczyma wyobraźni spinningowałem, zacinałem, i pobierałem ryby. Nie bez znaczenia był również fakt, że na jezioro miałem wypłynąć z przewodnikiem znanym praktycznie całej wędkarskiej Polsce. Z panem Andrzejem umówiony byłem na 6.30, ale byłem tak podekscytowany, że na łowisko postanowiłem wyjechać troooooooochę wcześniej. :)

Droga do Nadola była raczej trudna. Dość mocno padał deszcz i wiał silny wiatr. Bałem się, że przy tak dużym zbiorniku jakim jest jezioro Żarnowieckie (powierzchnia 1431ha) oznaczać to mogło sztorm. Jednak wizja złowienia żarnowieckiej „metrówki”  była silniejsza i nawet nie dopuszczałem do siebie myśli, że tego dnia nie wypłyniemy. Po przyjedzie nad jezioro ogarnąłem wzrokiem sprzęt i zameldowałem się w domu Andrzeja Wiznera. Gospodarz przywitał mnie serdecznym uśmiechem i ciepłą kawą.

Po kawie ruszyliśmy na przystań. Przewodnik sprawdził mój sprzęt i wytypował jeden z kijów, który zabraliśmy ze sobą. Pozostały sprzęt "taktyczno-bojowy" taki jak przynęty, sekretne atraktory, dozbrojki itp. dla nas obu wziął pan Andrzej. Po slipowaniu łodzi i uzbrojeniu wędek wypłynęliśmy na jezioro. Pogoda zmieniła się w ciągu kwadransa. Ustał wiatr i deszcz i nastała flauta.

Zaniepokoiła nas ta zmiana pogody. Wiadomo przecież, że gwałtowny skok ciśnienia ma ogromne znaczenie dla żerowania ryb. Przez kilka pierwszych godzin niewiele się działo. Przyznam się, że zmarnowałem kilka delikatnych brań. Jednak przy plecionce wypuszczonej 50 metrów poza łódkę i kiju o długości 210 cm nie jest wcale tak łatwo zareagować na zainteresowanie ryby naszą przynętą. Tym bardziej, że były to delikatne pstryki, a nie rasowe szczupakowe brania. Po południu nastąpiło jednak to na co od rana czekaliśmy. W przynętę uderzyła rasowa "mamuśka". Branie było bardzo agresywne. Na oko ponad metrowy szczupak wyskoczył dwa razy bardzo wysoko nad wodę. Andrzej Wizner znany jest z tego, że stara się maksymalnie skrócić hol aby nie męczyć niepotrzebnie ryby i tak też było tym razem. Dzięki jego radom już po około 10 minutach miałem drapieżnika na łodzi. Szczupak mierzył 104 centymetry. Po krótkiej sesji zdjęciowej ryba w dobrej kondycji wróciła do wody.

Jeszcze nie zdążyłem ochłonąć, a miałem kolejne branie. Po krótkiej ale emocjonującej walce kolejny szczupak ląduje w podbieraku. Ten miał 85 centymetrów, a pan Andrzej pieszczotliwie nazwał go "większym żywczykiem". Ta ryba również wraca do wody.

Mimo, że na wodzie spędziliśmy prawie cały dzień czas zleciał mi bardzo szybko. Ryby dopisały, bo miałem tego dnia jeszcze kilka brań. Niestety ryby spinały się. Cel jaki sobie postawiłem został jednak osiągnięty. Złapałem ponad metrową rybę na najlepszym łowisku szczupakowym w Polsce!

Przyznam, że nie po raz pierwszy spinningowałem na tym jeziorze. Moja przygoda z Żarnowcem trwa od kilku lat, jednak pierwszy raz udało mi się złapać tam tak dużą rybę. Prawdziwą przyjemnością była też dla mnie możliwość  wspólnego wędkowania z Andrzejem Wiznerem. Mogę zaświadczyć, że jego wędkarska sława nie jest ani trochę przesadzona. To profesjonalista w każdym calu, a prywatnie bardzo miły człowiek. Praktycznie przez cały dzień uśmiech nie znikał mu z twarzy.

Dziękuję zarządowi koła Gdynia Port za organizację najlepszych zawodów wędkarskich organizowanych przez PZW w naszym rejonie. Tylko u nas jest okazja wygrać tak wyjątkowe nagrody. Dziękuję też Panu Sebastianowi Kalkowskiemu z firmy przewodnicywedkarscy.pl za to, że od tylu lat wspiera nasze koło i przekazuje nam tak godne nagrody. Mam nadzieję, że w przyszłym roku również dane mi będzie powalczyć o taki voucher. Zrobię wszystko żeby i tym razem być tym szczęśliwcem, który wraz z Andrzejem Wiznerem wypłynie na Żarnowiec. Może tym razem spotkam "mamuskę", która przekroczy 120 centymetrów? Andrzej twierdzi, że to w sumie nic wielkiego :)